Omklædning & Bad

Omklædningsrummene og klubhuset skal være en vigtig del af klubkulturen og styrke det sociale samt holdånden på årgangene. Miljøet skal være trygt for alle, og retningslinjerne skal være klart og tydeligt kommunikeret ud.

• Holdene skal så vidt muligt mødes i et omklædningsrum og klæde om sammen, både før og efter kampe, og både på ude- og hjemmebane.

• Når børnene bliver modne nok til, at taktiske oplæg / nedlæg bliver relevante, skal disse også holdes i omklædningsrummene.

• Vi opfordrer som klub til, at børnene mødes før træning nede på banen, frem for i omklædningsrummet.

• Piger og drenge skal klæde om hver for sig fra U10 og op. Fra U4-U9 må de gerne klæde om sammen, men der skal gives mulighed for, at de klæder om separat, hvis det enkelte barn har behov for det.

• Der skal ikke være krav fra hverken trænere eller ledere på, at børnene skal gå i bad efter kampene eller træningerne, men de må gerne.

• Hvis børnene benytter et omklædningsrum til omklædning, bad og/eller andet, skal der være en voksen i nærheden, i tilfælde af, at der skulle ske noget.

• De voksne må under ingen omstændigheder bade sammen med børnene.

• Man må ikke bruge mobiltelefoner eller kameraer i omklædningsrummene. Hvis et barn har brug for at ringe eller skrive til nogen, skal de spørge træneren eller en anden voksen om lov først.

• Klubhuset skal være en vigtig del af klubkulturen. Det kan bruges i forbindelse med arrangementer for de enkelte hold, trænerne, hele klubben m.m. Vi tilstræber også at holde “åbent klubhus” så meget som muligt, så børnene kan være ude i klubben i deres fritid.

• Klubhuset er som udgangspunkt aflåst med alarm sat til. Det må kun åbnes, og dermed tages i brug, af en klubperson eller efter aftale med en klubperson.